Publisfera

Publisfera to moja odpowiedź na potrzebę wydawania po swojemu. To przestrzeń dla autorek, autorów, specjalistów, fundacji, edukatorów i firm, czyli wszystkich, którzy chcą tworzyć książki, e-booki, magazyny, materiały eksperckie i publikacje cyfrowe.

Po swojemu – ale nie w pojedynkę.

logo publisfera

Od czego się zaczęło?

Moja przygoda z publikowaniem zaczęła się w 1999 roku od składu magazynu motoryzacyjnego AutoRok. Pochodzę z dziennikarskiej rodziny, więc od dziecka obserwowałam redakcje, drukarnie, relacje z mediami i proces tworzenia publikacji. Przez ponad 20 lat pracowałam w branży wydawniczej – jako redaktorka, graficzka, dyrektorka wydawnicza, organizatorka wydarzeń, autorka i koordynatorka  projektów i kampanii promocyjnych. Przygotowuję publikacje drukowane i cyfrowe (książki, czasopisma, raporty, katalogi, publikacje edukacyjne), zarządzam produkcją i współpracą z drukarniami. Mam doświadczenie w e-commerce, projektowaniu treści online, działaniach międzynarodowych oraz wprowadzaniu publikacji na rynek – również zagraniczny.

Jestem doktorem nauk społecznych w dziedzinie nauk o mediach i komunikacji społecznej, adiunktką na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations). Ukończyłam podyplomowe studia z PR (ISNS UW i IFiS PAN), jestem magistrem marketingu (WSZiM), a wcześniej również absolwentką Policealnego Studium PR.

Uczę innych, ale nieustannie uczę się też sama – z pasją śledzę rozwój nowych technologii, narzędzi cyfrowych i sztucznej inteligencji. Prowadzę kursy na Uniwersytecie Otwartym oraz zajęcia na Uniwersytecie SWPS, gdzie uczę szeroko pojętej komunikacji, w tym marketingu, PR, e-commerce, self-publishingu czy praktycznego wykorzystania nowych technologii.

Dla firm, organizacji non-profit oraz administracji publicznej prowadzę kursy i szkolenia z zakresu komunikacji – także tej cyber, marketingu cyfrowego, narzędzi online i tworzenia treści. Współpracuję z dziennikarzami, agencjami reklamowymi, PR i marketingu, redakcjami oraz organizacjami społecznymi. Pełnię funkcję sekretarza jury Car of the Year Polska i jestem aktywną członkinią kilku organizacji branżowych, w tym Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR), Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.

Obecnie – oprócz pracy naukowej i dydaktycznej – rozwijam Publisferę: przestrzeń dla autorek, autorów, instytucji i marek, które chcą publikować na własnych zasadach. Pomagam tworzyć książki, e-booki, magazyny, materiały edukacyjne i eksperckie – od pomysłu po gotowy egzemplarz. Łączę doświadczenie redaktorskie, projektowe i komunikacyjne z nowoczesnymi narzędziami, empatią i zrozumieniem dla osób publikujących po raz pierwszy.

Wierzę, że przyszłość self-publishingu należy do twórców niezależnych, świadomych i cyfrowo sprawnych – a technologia, w tym AI, może być ich sprzymierzeńcem, nie przeciwnikiem.

Masz plik, zeszyt, pomysł? To dobry moment, żeby coś z tym zrobić.
Zostaw wiadomość – odpowiemy i wspólnie wymyślimy najlepsze rozwiązanie.

Agnieszka Marzęda

twórz.
składajmy.
publikuj.

Daj znać, jakiej publikacji potrzebujesz. Zajmiemy się resztą.

8 + 6 =